Verkko-oppimisalustamme sopii monenlaisiin tarpeisiin ja erityisen hyvin pelillistettyihin sisältöihin

Verkko-oppimisympäristö on sisällönhallintajärjestelmämme monipuolinen laajennusmoduuli, joka mahdollistaa erilaisten oppimiskokonaisuuksien tuottamisen sähköiseen muotoon, oppimisen seurannan ja arvioimisen, sekä Open Badges - yhteensopivien ansiomerkkien myöntämisen.

Oppimisympäristöä on kehitetty yli vuosikymmenen ajan ja sitä on koeteltu mm. noin 30 eri Erasmus+ ja LLP - hankkeen kehittämien oppimisresurssien jakelualustana kaikilla eurooppalaisilla kielillä ja lukuisille eri kohderyhmille.

Uusimpana piirteenä kehitämme oppimisympäristöön tukea visuaalisille sanakirjasisällöille SWIM-projektissa.

Verkkopakopelit

Verkkopakopelit ovat päivän kuumia puheenaiheita. Oppimisympäristömme mahdollistaa oppimissisältöjen muuttamisen pakohaasteiksi jotka linkittyvät toisiinsa ja muodostavat pelattavia polkuja. Mahdollisuuksiin kuuluvat mm. pisteytetyt tehtävät, tiimityöskentelyä vaativat tehtävät ja pakopelisivujen ulkoasun mukauttaminen käsiteltävän teeman mukaan. 

Oppimisen seuranta ja ansiomerkkien myöntäminen

Oppimisympäristömme seuraa oppilaskohtaisesti ajankäyttöä sekä etenemistä kurssien eri osioissa ja mahdollistaa esimerkiksi oppimista mittaavat väliarvioinnit ja tehtävät. Kursseihin voidaan liittää tiedot niissä opittavista tiedoista ja taidoista ja näiden perusteella on mahdollista myöntää ansiomerkkejä. Järjestelmämme tuottaa digitaaliset ansiomerkit Open Badges - yhteensopivassa muodossa, joten ne voi myös ladata omaan ansiomerkkireppuun.

Case - esimerkkejä

Pelillistetty oppiminen

  • Neuro-Guide (Hub Karelia Oy)
  • Neet-System (Hub Karelia Oy)

Oppimiskokonaisuudet kouluttajille ja nuorille

  • Medialukutaitokurssit nuorille - Traces

Terveys ja hyvinvointi

  • On-Call (Hub Karelia Oy)